Kvinna snörar på sig löparskor.
© iStock

Tillfällen när du inte vill springa men VERKLIGEN behöver det

Vi hjälper dig att komma i löparskorna när det känns motigt.

5 december 2016 av Anna Sjøstrøm

Vissa dagar känns det nästan omöjligt att dra på sig löparkläderna. Ändå är det just de dagarna som det är som allra bäst för oss att komma ut och springa, och det kommer också att kännas helt otroligt bra. Vi hjälper dig att komma ut när du har följande ursäkter:

”Jag har inte ätit lunch”

Okej, okej. Det finns en poäng med att du inte kan prestera lika bra på tom mage, men kan du bara få tag i en energibar, sportdryck eller ett annat litet mellanmål, så är det inga problem att ge sig ut i löpspåret.

”Jag hinner inte idag”

Om du har fullt upp hela dagen är det förstås svårt att hinna med att springa, men kom ihåg att det räcker med 15 minuter i löparskorna och det borde ju inte vara helt omöjligt att få till. Lite är bättre än inget.


”Min baksmälla botas bäst i soffan”

Huvudet dunkar och du har max sovit i fyra timmar. Löprundan kan kännas oöverkomlig när du har baksmälla, men du kommer må bra både fysiskt och mentalt av en tur ute i friska luften. Kom bara ihåg vattenflaskan.

”Jag kan kan bara inte ta mig samman”

Bristande motivation har vi alla upplevt och det bästa är att sätta ribban lågt. Kanske räcker det med att bara komma ut? Eller att springa en kilometer? De flesta får lust att springa längre när de väl är ute – och annars är lite bättre än inget.

Kanske är du intresserad av