Kvinna står stilla på löptur och tittar på sin löparklocka.
© iStock

Läsarnas personliga träningsmål

Har du något egentligt mål med din träning? Vi har frågat er läsare om vad ni har för personliga träningsmål. Läs här och bli inspirerad.

2 oktober 2017 av Anja Bruneskjold

Du har garanterat också ett personligt mål med din träning. Eller tränar du bara utan att tänka så mycket på vad du egentligen vill uppnå med dina ansträngningar? Vi har frågat våra läsare om vilka personliga träningsmål ni har. Kanske kan det inspirera dig och andra läsare att sätta det perfekta träningsmålet.

Mette Skougaard Jensen: ”Jag vill ha mer energi.”

AB Andersen: ”Jag vill få tillbaka min midja.”

Therése Boman: ”Jag vill må bra och ha mer energi i min vardag.”

Lotte Winther Riis Klausen: ”Jag vill bli stark och må bra.”

Weronica Olofsson: ”Jag har varit överviktig i många år, men nu har jag gått ner nästan 60 kg. Nu vill jag belöna min kropp och bygga upp den igen genom att träna.”

Christine Nina Andreasson-Matuszewski: ”Jag vill hålla kroppen i form och samtidigt undvika att mina axelskada blir värre.”

Anni Lindman: ”Jag vill framför allt vara stark i hela kroppen.”

Ellen Merete Juul: ”Jag vill ha en sund själ i en sund kropp.”

Det finns alltså många skäl till varför vi tränar. Och många av er har olika mål med träningen. Många vill bara hålla sig sunda och ha energi och ork i vardagen. Det målet skriver vi också under på här på redaktionen. Vi vill också gärna hålla igång och hålla oss friska, pigga och starka.

Vad är ditt personliga träningsmål?

Kanske är du intresserad av