Kvinna flexar sina biceps.
© Colourbox

8 tecken på att du är i bättre form än du tror

Håller du också på och kritiserar dig själv för att du inte är i bättre form än du skulle vilja? Då bör du läsa mer här.

1 september 2016 av Cecilie Dumanski

Har du också fullt upp med att värdera och och jämföra din form och din kropp med andras? Då bör du vända blicken inåt och fokusera på de framsteg du redan HAR gjort. Genom att ge dig själv den uppskattning du förtjänar, kommer din träningsmotivation och faktiskt även din träningsnivå att bli MYCKET bättre. 

Kolla t ex in de här 8 punkterna! Dina styrkor och framsteg blir plötsligt mycket mer konkreta. Och framgent kommer du i högre grad att vara rustad för att förbättra dig och uppnå goda resultat. 

Du är i bättre form än du tror om du …

  1. … dagligen står upp mer än du sitter.

  2. … är mentalt stark och kan organisera och hantera stressade situationer – även efter kl. 16.30.

  3. … snabbt kan hämta andan och sänka pulsen efter en spurt eller ett högintensivt träningsprogram. 

  4. … äter sunt och varierat och egentligen inte känner något större behov av att äta snacks eller annat osunt.

  5. … om du har ett aktivt sexliv, även på kvällar när du är mycket trött men ändå har energi över för lite sänggympa. 

  6. … tar trapporna utan problem. Kolla här varför du blir andfådd när du tar trapporna!

  7. … klarar att göra olika typer av träning – t ex löpning, styrketräning, yoga, osv.

  8. … har god balans, där dina muskler och leder fungerar optimalt.

Uppfyller du alla eller bara några av de här punkterna, är din form kanske inte alls så dålig som du går runt och tror. Behöver du ändå lite råd och tips för att få mer motivation till att förbättra formen så kolla in det här knepet, som garanterat kommer att hjälpa dig igång med träningen igen.

Kanske är du intresserad av