Ett hopprep är ett effektivt träningsredskap som du enkelt tar med dig överallt: på semestern, jobbet eller gymmet.

Hoppa dig i form

Ett hopprep är ett effektivt litet redskap för att få upp pulsen och öka förbränningen. Hoppa dig igenom vårt effektiva program med 6 roliga och svettiga hoppövningar som du kan köra igång med direkt - oavsett var du befinner dig.

18 maj 2015 av Krisztina Maria

kom igång med hopprepet

Följande sex hoppövningar ska göras omedelbart efter varandra. Se till att pauserna mellan övningarna är minimala så att pulsen hålls uppe ordentligt. Hoppa hopprep - läs allt om fördelarna här > Du ska göra varje övning i 30–90 sekunder, beroende på din kondition. Efter en runda med alla sex övningarna tar du en kort paus och börjar om från början igen. Du ska göra mellan tre och fem set. Hela programmet kommer att ta cirka 20 till 35 minuter att gå igenom.

Utmana dig själv

Ha gärna ett tidtagarur framför dig så att du kan hålla koll på tiden. Ju bättre kondis du vill få, desto mer intensivt gör du övningarna. Efter hand kan du prova att hoppa lite längre varje gång och ta lite kortare pauser. Om du vill få bättre teknik, förbättra din förbränning och få bra kondis så krävs det att du hela tiden utmanar dig själv. Hur många gånger i veckan du ska träna enligt programmet och hur många minuter du ska lägga på din träning beror på din grundfysik och på vad du vill ha för utbyte av din träning med hopprep.

Tema

Kanske är du intresserad av