Kvinna går uppför backe, gångprogram.


© Jakob Helbig

Gå dig i löparform

Att gå räcker långt. En promenad kan var lika effektiv som en löprunda. Följ I FORMs gångprogram och få en märkbar konditionsboost på nolltid.

29 juni 2016 av Martin Kreutzer

Boosta din form på 6 veckor

Du kan börja träningspasset utan uppvärmning. Programmet är så smart uppbyggt att du börjar med vanlig rask gång i varje pass, och det fungerar samtidigt som uppvärmning av leder, senor och muskler. Det är klokt att vila en dag mellan träningspassen.

Få populär löparklocka från Garmin + 12 nr av I FORM – endast 499:– + 49:50 i porto och exp.

Så ska du träna

2 x intervallgång + en ”ledig” dag för styrketräning eller pilates per vecka.

Få hela ditt 6 veckors träningsprogram här.

Intervallgång är bra smalmotion

Intervallgång är perfekt för att sätta fart på en viktminskning. De få minuterna på max, som är inlagda i träningspasset, får nämligen kaloriförbrukningen per minut att skjuta i höjden. I ett försök gick en grupp försökspersoner ner i genomsnitt 4,5 kg på 16 veckor med intervallgång som enda livsstilsförändring. Samtidigt steg deras konditionsvärde med över 15 procent. 

Träningen ger dessutom rumpan ett rejält lyft – speciellt när det står backintervaller på programmet.


Kanske är du intresserad av