Träna på liten yta med I FORMs smarta program!

Hemmaträning för trångbodda

Träna hemma på få kvadratmeter med det här intervallprogrammet! Det tar bara 30 minuter att genomföra och du kan göra det även i det minsta korridorrum.

13 augusti 2013 av I FORM

Glöm allt om stora och otympliga löpband som bara står och tar plats. Studier visar att hård intervallträning fungerar minst lika bra om du vill få ut det mesta möjliga av din träning. Det enda du behöver är det här skräddarsydda träningsprogrammet, ett par skor och 2x2 meter golvyta.

Även om träningsprogrammet är tidsbegränsat till bara 30 minuter och du endast behöver köra det tre gånger i veckan behöver du inte vara orolig för att du inte hinner förbränna tillräckligt med kalorier på en halvtimme - det hinner du!

Variera och anpassa själv

Bara ladda ned intervallprogrammet som innehåller 10 övningar som garanterat får upp din puls. Oroa dig inte för att det blir långtråkigt; du behöver inte göra samma program vecka efter vecka!

Antingen kan du välja att köra alla 10 övningar eller välja ut några övningar så att du har 10 stycken sammanlagt. Du sätter alltså själv ihop ditt program och kan variera det från gång till gång i det oändliga.

Så gör du


  • Börja med att värma upp under 10 minuter och gör 10 övningar två gånger.

  • Varje övning bör pågå i 30 sekunder och sedan tar du 30 sekunders paus, innan du tränar i 30 sekunder igen.

  • Efter en sammanlagd träningstid på 30 minuter garanterar vi att du har tränat ordentligt och känner dig trött och nöjd.

Kanske är du intresserad av