© iStock

Träningspassen: Allt detta kan du testa på Mallorca

Löpning längs vattnet. Yoga på takterrassen med utsikt över havet. Styrketräning ute i det fria. Bootylicious och afrodans. Stand up-paddling och simteknik i det septemberljumma Medelhavet. Allt detta och mycket mer kan du se fram emot på I FORMs Energy Camp på Mallorca.

9 april 2017 av Karen Lyager Horve

Promenad eller löprunda varje morgon
Välj själv om du vill gå eller springa i lugnt tempo, ca 6–7 min/km. Vi har avsatt 45 minuter för det här träningspasset och du är välkommen att byta grupp från dag till dag.

Traillöpning
Rolig och inspirerande löpträning där du normalt aldrig springer. Mix av uppvärmning, lugn löpning och mer utmanande backspurter.

Strandträning & löpning
Träna med bara fötter i sanden och prova dina krafter med en rad roliga övningar som är gjorda för att göra på stranden. Och få upp pulsen medan ni springer i sanden utan skor. Du utmanas på helt nya sätt och stärker ben och vrister.

Natural Movement Strength Training
Introduktion till naturlig styrke- och rörlighetsträning, som garanterat ger energi, styrka och ett leende på läpparna.

Mountainbike
Nybörjartur på grova däck som tar dig ut i områdets vackra natur.

Stand Up Paddling (SUP)
Utmanande konditions- och balansträning ute på vattnet. Bli introducerad till en av världens snabbast växande vattensportaktiviteter.

Havssimning
Kom med oss ut i det underbara Medelhavet. Vi simmar i det klara havsvattnet och förenar enastående naturupplevelser med effektiv motion.

Yoga på takterrassen – med utsikt över havet
Väck kroppen med sköna yogaövningar, som ger ro, energi och kraft – och få den att slappna av igen efter en lång och aktiv dag. 

Följ med I FORM på Energy Camp #2 på Mallorca – läs mer här


Pilates
Anatomiskt korrekta övningar, som specifikt stärker dina coremuskler och tränar kroppen på ett sätt som både ger styrka, smidighet och balans.

Pulsing Barre
En kombination av pilates, balett och styrketräning, som utmanar dig maximalt med uthållighetsträning samtidigt som du stärker dina muskler och förbränner fett. Träningen fokuserar på mage, rumpa och lår och tränar dina muskler till det yttersta med intensiv syraträning i graciösa övningsserier i en konstant pulserande rörelse.

Stretch & Relax
Effektiv stretchning som får ner pulsen och gör det lättare för kroppen att återhämta sig och bli redo igen efter dagens utmaningar.

Cross Training
Ett cirkelträningspass där vi både tränar kondition och styrka. Instruktören coachar och inspirerar dig till hård och effektiv träning utan större krav på koordinationsförmågan.

FLX
För dig med stela baklår, trött ländrygg och öm nacke. Sitter du för mycket på jobbet? I FLX stretchar du igenom hela kroppen och får chansen att fokusera extra mycket på de mest typiska problemområdena. The Office Package och Twist & Release är två av de fasta inslagen som gör FLX-passet så effektivt.

Core
Ett pass med styrketräning för coremusklerna, speciellt rygg och mave. Övningarna är funktionella och stärker din kropp så att den klarar vardagen bättre.

Easy Yoga
Är en fysisk och dynamisk yoga, speciellt anpassad för de muskler som ger balans i kroppen. Med andningen i fokus utvecklar yoga din förmåga att lyssna inåt i kropp och själ, samtidigt som du tränar rörlighet, styrka och balans.

PowerStep
Kombinerar häftig konditionsträning med effektiv styrketräning. I konditionsdelen gör du primärt enkla steg upp på och ner från stepbrädan. I styrkedelen arbetar du med din egen kroppsvikt och diverse viktredskap. Musiken är särskilt anpassad till passet, så att du orkar mer än du tror.

21 MINUTE BODY
Maximal träning på minimal tid. Ett pass med fart och fläkt och enkel koreografi. Se fram emot utmana dig själv i roliga 21 minuter.

Bootylicious
Den ultimata kombinationen av effektiv träning för både ben, bakdel och magmuskler på bara 30 minuter.

Afrodans
Ett danspass med kraftfulla, enkla rörelser, där den inre känslan är det viktigaste. Vi släpper lös helt och hållet och bryr oss inte alls om hur vi ser ut.

Water Circuit
Ger effektiv konditions- och muskelträning i ett. Vattenmotståndet används aktivt under passet, och även om det känns hårt är träningen mycket skonsam för leder och muskler. Se fram emot ett pass som både är coolt och svalkande.

Läs mer om instruktörer och föredragshållare här.

© istock

Kanske är du intresserad av