De här träningspassen kan du prova när vi reser till Rhodos på Energy Camp

Hör upp alla blötdjur, gymälskare och cykelentusiaster: Vi har träningen för dig. Se här vilka roliga och spännande träningsformer som väntar på dig på Rhodos i höst.

1 augusti 2017

Vi flyger till Rhodos på Energy Camp #3 den 22–29 oktober. Så anmäler du dig till en veckas fantastisk träningssemester.

De här träningsformerna kan du se fram emot på vår träningsresa

Se programmet här – timme för timme

Stand Up Paddling (SUP)
Det ser avslappnat ut, men stand up paddling är utmanande konditions- och balansträning på vattnet. Här kan du testa SUP på dig själv och förstå varför den här vattensporten är så populär – till och med en av världens snabbast växande.

Interval Running/Beach Running
Stoppa undan löparskorna och träna med bara fötter och tår i sanden. Det är tufft men också väldigt roligt och vår tränare Martin Kreutzer är grym på att peppa och motivera dig med utmanande övningar som stärker dina ben och fotleder, medan pulsen pumpar.

Mountainbike
Maxa pulsen och låt benmusklerna arbeta medan du njuter av Rhodos vackra natur på en mountainbike. Åk på en tur med instruktör, eller låna en cykel och kör iväg i ditt eget tempo.

Släng skor och strumpor och ge järnet på stranden. Se fram emot ren löparglädje i sanden.

Tabata Beach Training
Häng med på en effektiv omgång cirkelträning på stranden. Passet görs i intervaller med maximal intensitet och vi kan lova att du sover gott efter att ha fått upp pulsen rejält.

Coreträning
Få kontroll över din core på ett pass där du använder bollar eller BOSU-bollar som gör träningen hård och effektiv samtidigt som du stärker dina rygg- och magmuskler.

Cirkelträning
Styrka och kondition sätts på prov i cirkelträningen. Korta tidsintervaller gör det roligt och utmanande att göra repetitioner och pressa dig själv. Här finns både lätta och svårare varianter av övningarna, så att alla kan få ut maximalt av passet. 


Se det vackra hotellet och den härliga miljön som vi möter på Energy Camp #3.

Yoga för löpare och joggare:
Yoga speciellt för dem som både springer långt och snabbt och för dem som joggar lätt. Övningar banar väg för roligare, mer effektiv och skadefri löpning – och för en bättre återhämtning.

Solhälsningen:
En mjuk yogaserie bestående av 12 övningar som ska utföras så sammanhängande som möjligt. Ger energi och värme till resten av dagen.

Morgonyoga:
Väck kroppen med sköna yogastretchningar som lugnar, ger energi och kraft.

Energi Yoga:
Yoga med en twist av flow och lek som gör dig glad och full av energi.

Yoga för rygg, axlar och nacke:
Yogaövningar som ger dig en sund och funktionell rygg samt snygg hållning!

Step
Vår duktiga tränare Siri Nordén får dig att sätta fart på stepbrädan. Enkla steg ger häftig och effektiv konditionsträning och din kroppsvikt och några enkla redskap ger full valuta för dina ansträngningar. Musiken är särskilt anpassad efter passet och går dig att ge järnet – även när energin nästan är helt slut.

Möt alla grymma tränare som följer med till Rhodos

Dance Aerobics
Här är det full fart när vi med en kombination av dans och aerobics rör oss igenom stegkombinationer och tränar in tre koreografier, som till slut sätts ihop till en enorm energiurladdning. Känns dansglädjen medan du svettas.

Functional Training
Funktionell träning ökar din styrka och ger bättre balans, stabilitet och smidighet på en och samma gång. Vi fokuserar på att stärka kroppens svaga länkar så att du kan prestera bättre i vardagen och i din träning. Det här passet kan du göra både ute och inne.

Se här hur härliga tidigare resor har varit

EFFEKT
Prova ett styrketräningssystem som baseras på funktionell träning (se ovan). Funktionella rörelser, kroppsmedvetenhet och fokus på andningen.

Piloxing
Ge järnet och känn din inre styrka med en kombination av dans, boxing och pilates. 

Pump
Pump är den perfekta träningen för dig som vill träna igenom hela kroppen på en timme. Med viktstänger och -skivor får du ett bra, roligt och effektivt styrkepass.

HIT
High Intensity Training är för dig som förbättra din uthållighet, styrka, koordination och kondition. Du tränar med hög intensitet i korta intervaller – och det är något som verkligen fungerar.

Löpning
Spring en morgon- eller kvällstur i de vackra olivlundarna som omger träningsresorten där vi ska bo. Eller häng med på en spurt uppför backar och offroad. Löpturerna på Rhodos blir rolig och inspirerande träning som är allt annat än din vanliga runda i villakvarteret eller på gymmets löpband.

Beachvolley
Bollsinne eller inte  – alla kan vara med när vi samlar två lag och kastar upp bollen för en hård och humörfylld omgång volleyboll på stranden. Du svettas, får effektiv träning i den varma sanden och en rolig timme tillsammans med andra träningsglada deltagare.

Stretch & Relax
Varva ner helt med sköna, effektiva stretchövningar, som hjälper dig att slappna av efter dagens fysiska utmaningar. Vakna sedan utvilad och redo för ännu en semesterdag i träningens tecken.

Restorativ Yoga
Avsluta dagen med ett kvällspass där vi särskilt fokuserar på avslappning och återhämtning av våra träningströtta kroppar samt känslan av att finna inre ro.

HÄR KAN DU ANMÄLA DIG till Energy Camp på Rhodos

Kör iväg själv eller häng med en mountainbikegrupp för att få utmanande träning och njuta av vackra utsikter längs vägen.

Det är cirka 26 grader i luften när vi åker till Rhodos i oktober. Energy Camp #3 blir en sann träningsfest i fantastiska miljöer! Välkommen att hänga med!

Kanske är du intresserad av