Kvinna i träningskläder äter fruktbitar ur en skål.
© iStock

Så bör du äta innan träning

Behöver du lite inspiration till vad du ska äta innan träning? Då hittar du läsarnas bästa tips här!

12 september 2017 av Anja Bruneskjold

Vi har frågat er läsare vad ni äter innan träning. Och det råder faktiskt ganska stor enighet om vad man bör och inte bör äta. T ex är det många av er som äter en banan innan ni börjar träna. Men det finns också flera som föredrar att träna på tom mage.

Kanske att du kan hitta lite inspiration här under.

"Jag äter inget alls. Tränar bäst på tom mage. Men jag dricker gärna en kopp kaffe."

"Jag äter en banan – eller lite naturell kvarg."

"Jag äter en kexhocklad."

"Innan jag kör cykellopp äter jag havregrynsgröt, färsk chili, äpple och sirap en timme innan start. Och så äter jag en banan precis innan start. På gymmet äter jag sällan innan om det är ett morgonpass."

"Innan spinning äter jag en banan och dricker ett glas vatten."

"Jag äter havregrynsgröt med bär eller keso med chiafrön."

"Jag äter en banan."

Här på redaktionen gör vi som många av våra läsare. Ingen gillar att träna med magen full av mat. Därför är vi flera som antingen äter en banan – eller helt enkelt tränar på tom mage. Men då är vi också vrålhungriga efteråt.

Känner du dig trött och svag efter träning? Kolla då vad du ska äta här.

Vad äter du innan träning?

Kanske är du intresserad av