Juice från druvor är lika sunt för hjärt-kärlsystemet som rödvin, enligt forskare från Université Louis Pasteur de Strasbourg
Druvjuice (och rödvin) kan hjälpa till att hålla blodkärlen friska och hålla blodtrycket på en stabil nivå. Det är faktorer som medverkar till att förebygga hjärtsjukdom. Och det är druvornas höga innehåll av polyfenoler som ligger bakom de välgörande egenskaperna.
Kommande studier ska klarlägga om druvjuice också kan ingå i behandling av hjärtsjukdom.
De glänser med att vara mycket nyttigare än vanligt ...
Ta en portion havregryn med lättmjölk och lite socker på ...
Aktiva personer som saknar B-vitaminer presterar sämre ...