Det väller in forskningsresultat som gång på gång som betonar hur viktiga kostfibrer är för vår hälsa. Enligt de senaste rönen reducerar du din risk för att dö i hjärt-kärlsjukdomar om du äter rikligt med kostfibrer.
Forskarna från amerikanska Northwestern University rekommenderar att vi intar minst 25 gram kostfibrer om dagen –helst från icke-förarbetade livsmedel som exempelvis rågbröd, frukt, grönsaker, havregryn och nötter.
Bra fiberkällor
Här får du en rad tips på lösningar på de vanligaste ...
Se till att dricka ordentligt - du riskerar att drabbas ...
Varsågod - 8 saker att tugga i dig för att bli gladare, ...
Med den här smarta fettförbränningsplanen kan du göra ...
Forskarna har hittat ett ämne som sätter igång ...