Det är budskapet från en holländsk-amerikansk forskargrupp som har analyserat 17 olika studier från bland annat Europa och USA.
Forskarna anser att mjölkens innehåll av kalcium och proteiner har betydelse. Analyserna visar samtidigt att mer än 3 glas om dagen inte ger någon ytterligare förebyggande fördel.
Är du inte van vid att dricka mjölk?
Här får du en rad tips på lösningar på de vanligaste ...
Se till att dricka ordentligt - du riskerar att drabbas ...
Med den här smarta fettförbränningsplanen kan du göra ...
Forskarna har hittat ett ämne som sätter igång ...
Här får du en rad tips på lösningar på de vanligaste ...