Särskilt om du inte redan är en stor fiskätare. Det visar en holländsk studie som följde 20 000 personer som inte tyckte särskilt mycket om fisk.
Deltagarna följdes i 9–14 år och slutsatsen var att den fjärdedel som trots motviljan intog mer fisk, hade 62 procent lägre risk för att drabbas av en dödlig hjärtsjukdom jämfört med den fjärdedel som åt minst fisk.
De personer i studien som åt mest fisk hade i genomsnitt 119 gram fisk på tallriken i veckan jämfört med 7 gram i den låga gruppen.
Fortfarande är det långt ifrån de rekommenderade 200–300 grammen i veckan, men studien visar att bara lite mer fisk på menyn stärker ditt hjärta avsevärt.
Här får du en rad tips på lösningar på de vanligaste ...
Se till att dricka ordentligt - du riskerar att drabbas ...
Med den här smarta fettförbränningsplanen kan du göra ...
Forskarna har hittat ett ämne som sätter igång ...
Här får du en rad tips på lösningar på de vanligaste ...