Kvinna gör hål på ballong

Sitter ditt fett på rumpa, mage eller armar så har vi en metod som passar för just ditt problemområde.

Så blir du av med fett på rumpa, mage och armar

Har du ett ställe på kroppen som du inte är nöjd med så har vi lösningen. Oavsett var fettet sitter så kan du göra något åt problemet. Se här vilken strategi du ska följa för att göra något åt just DIN ömma punkt.

22 januari 2018 av Frida Hallqvist

 Du står i provrummet med butikens snyggaste klänning och den sitter egentligen jättebra – om det inte hade varit för den där irriterande valken som alltid ska vara i vägen och förstöra hela intrycket!

Vi är många som har ett ställe på kroppen där fettet brukar sätta sig. Om du har valkar så är du oftast mer eller mindre överviktig, och för att bli av med fettet måste du gå ner i vikt. Om du har försökt banta så har du dock säkert upptäckt att det sällan händer särskilt mycket med din problemvalk. Du kan tyvärr inte själv bestämma var du ska bli av med fettet – det är genetiskt betingat. Men även om du inte kan punkt­banta så kan du ändå hjälpa generna lite på traven via kosten och fokuserad träning, och därmed sticka hål på din ömma punkt.

Så blir du av med tre vanliga valkar

Frida Hallqvist, PT, har utvecklat tre metoder för att ta upp striden mot de vanligaste valkarna på magen, rumpan och överarmarna. Eftersom du inte kan punktbanta så är det inte lönt att bara träna de aktuella områdena. Du ska därför träna hela kroppen, vilket ökar din förbränning maximalt, och dessutom göra en rad handplockade övningar med extra fokus på de tre problemområdena.

Metoderna har noga testats av tre kvinnor med varsitt problemområde. Se hur nöjda de blev och hitta den metod som passar bäst för dig, så att du kan stå i provrummet utan att bli irriterad över en dum valk.

Nå ditt mål 2018!

Kanske är du intresserad av ...

Vilken distans drömmer du om att springa i år?


I FORM tipsar