Kvinna med platt mage som sitter
© wichman+bendtsen

Få platt mage på 8 veckor

En platt mage står högt på många kvinnors önskelista. Följ I FORMs platt mage-program och se tydliga resultat redan efter 4–8 veckor.

6 mars 2016 av Marianne Korsgaard

Så ska du träna för att få platt mage

  • Du får här två magprogram som du ska skifta mellan. Varje program består av fyra funktionella övningar som ska utföras explosivt, så du även ökar pulsen och din förbränning. 
  • Vila en dag efter varje träningsdag och träna de två programmen växelvis.
  • Kom ihåg att värma upp (t ex 20 klassiska sit-ups).
  • Spänn magen under alla övningarna.

Få programmen här

Platt mage-program 1

Platt mage-program 2

Därför ska du följa programmen

De 8 övningarna tränar först och främst din mage, men programmen är sammansatta så att du även uppnår andra fördelar.

  • Bättre kroppshållning.
  • Stark rygg och överkropp, vilket minskar risken för ryggproblem.
  • Förbättrad stabilitet och balans.
  • Bättre uthållighet via de många repetitionerna av övningarna.
  • Lägre skaderisk.
  • Högre förbränning.

Tränar du tre gånger i veckan kommer du att uppnå synliga resultat efter 4–8 veckor beroende på intensiteten. Väger du för mycket och har fett på magen kommer du inte att se din sixpack, men tydligt märka att du har fått starkare magmuskler.

Nå ditt mål 2018!

Kanske är du intresserad av