Läs också

Ät dig smal

Vill du veta hur de gör, de som alltid verkar lyckas hålla formen? Läs då de här 16 punkterna.

Smala människors hemligheter

Ta över smala människors vanor så är du sakta men säkert på väg bortifrån eventuella extrakilon och mot en smalare version av dig själv.

28 augusti 2016 av I FORM

Vana 1: Sov tillräckligt:

10 tips för bättre sömn


Vana 2: Ät frukost:
Få en bra start på dagen


Vana 3: Ät mellanmål:

Nötter är ett perfekt mellanmål; sammansättningen av proteiner, fibrer och bra fettsyror håller dig mätt och glad fram till nästa måltid.
Få recept på nyttiga och goda mellanmål


Få snygg träningströja från Kari Traa + 4 nr av I FORM – ENDAST 149:00 + 49:50 i porto och exp. Klicka här >>


Vana 4: Drick vatten

TIPS: Smaksätt ditt vatten själv

Vana 5: Beställ inte menyer:
Försök att motstå frestelsen att beställa hela menyer, även om du får mer mat för pengarna. Välj hellre enstaka rätter.
Om du måste: Take away med gott samvete


Vana 6: Ät fullkorn:

Fullkornets fantastiska egenskaper


Vana 7: Ät protein
Välj magert protein som en självklar del av alla måltider. Fisk, ägg, magert kött och magra mejeriprodukter är bra val.
Bli smal med proteiner


Vana 8: Ät kryddad mat
Chili - perfekt för viktnedgång


Prova I FORM Kostdagbok gratis i 5 dagar – och få en överblick över ditt dagliga kaloriintag 


Vana 9: Tugga maten ordentligt:
Sitt ner när du äter. Att äta i bilen eller på vägen till jobbet kan leda till att du äter alltför mycket. Kroppen hinner helt enkelt inte säga till när den blir mätt.
Mindful eating - lär dig 7 knep


Vana 10: Inför matro

Tv, mobiltelefoner och datorer underhåller oss - också när vi äter. När vi inte är uppmärksamma på måltiden registrerar hjärnan inte upplevelsen helt och då är risken stor att vi känner oss mindre mätta än vi faktiskt är.


Vana 11: Gå en runda efter middagen

TIPS: Använd Kostdagboken och se hur mycket du förbränner under din promenad!


Vana 12: Läs om hälsa:

Ännu en bra anledning att läsa I FORM
Beställ en prenumeration nu


Vana 13: Gå och ta trapporna:

Ta trapporna istället för hissen, parkera långt bort från ingången, gå över och prata med din kollega istället för att skicka ett mejl och så vidare.
Gå dig smal


Vana 14: Lär dig att tackla stress:
Inför stressreducerande inslag i vardagen. Gå på yoga eller spring en runda. Andas djupt när du märker att du börjar bli stressad. 

Rätt träning minskar din stressnivå


Vana 15: Ha nära till nyttiga snacks
Ha färsk frukt på köksbordet, nyttiga snacks på kontoret och grönsaker i kylskåpet. Välj dina egna personliga favoriter!
Recept: Poppa med sting


Vana 16: Kom ihåg att skratta

Flera undersökningar visar att det finns ett samband mellan glada människor och en hälsosam livsstil.

 Få 3 nummer av I FORM + Löparjacka från Kari Traa för ENDAST 99 kr

Kanske är du intresserad av