Kvinna håller sig för låret.
© iStock

Så får du slanka ben och lår

Vill du också gärna ha smalare ben och lår? Då bör du läsa mer här.

16 februari 2017 av Anja Bruneskjold

Vi kan lika gärna säga som det är på direkten. Det finns ingen enkel lösning på detta! Mycket handlar nämligen om vilken kroppstyp du har. Men det finns ändå en del du kan göra för att åtminstone få lite smalare ben och lår.

Det kräver hårt arbete. Men om du redan lägger mycket tid på gymmet, kan du lika gärna ändra lite på dina övningar.

I grunden handlar det om att du ska bli av med det extra fett som har satt sig på ben och lår. Gå till gymmet fem gånger i veckan och gör cardioträning i 30–45 minuter varje gång. Det är också en klar fördel om du lägger in intervaller i din träning, så du förbränner så mycket som möjligt. HIIT-träning hjälper dig nämligen att bli av med det överflödiga fettet. Och medan du ändå är på gymmet kan du se till att få ut så mycket som möjligt av din träning.

Dessutom ska du se till att äta så lite kolhydrater som möjligt – men kom också ihåg att de är bränsle till din träning. Ät mindre måltider – men flera av dem. Gärna runt fem, så din ämnesomsättning hålls igång hela tiden. 

Och även om det både är sunt och skönt att ha starka muskler så undvik att stå för mycket på crosstrainern. Den får nämligen dina benmuskler att växa ännu mer. Med det sagt så är starka och muskulösa ben både sunt och vackert. 

Vill du ha smalare lår? Kolla då in detta superenkla program!

Bli redo för löpningen, konditionsträningen, gymmet och HIIT-träningen med ett snyggt Kari Traa-set. Beställ det till specialpris med I FORM här. 

Kanske är du intresserad av